loading...
وب سایت رسمی شهر سماله
مدیریت سایت بازدید : 309 یکشنبه 25 خرداد 1393 نظرات (0)

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر سماله : در راستای اطلاع رسانی به همشهریان و شنیدن نظرات و پیشنهادات مردمی در بهتر اداره کردن شهر اولین جلسه عمومی شورای اسلامی شهر با مردم در روز پنجشنبه مورخ 93/3/22همزمان با برگزاری جشن میلاد منجی دوعالم مهدی قائم آل محمد در مسجد ...

امام حسن مجتبی (ع) برگزار گردید.

 

 

در ابتدای مراسم ریاست محترم شورای اسلامی شهر سماله ضمن بیان خیرمقدم وتبریک نیمه شعبان خلاصه ای از شکل گیری شورای اسلامی شهر در یک سال از برگزاری انتخابات شوراها را بیان نمودند .

 

 

بسمه تعالی

 

خداوند منان را شاکریم که نعمت خدمتگزاری را بوسیله همشهریان عزیز در انتخابات شورای اسلامی شهر به ما عطا نمود . اکنون پس از یک سال از آن انتخابات پر شور و منتی که مردم شریف شهر سماله به فرزندان خود داشتند بر خود وظیفه دانسته تا ضمن سپاسگزاری از بزرگواری آنان و اعتمادی که به ما انجام دادند؛  گزارش عملکرد شورای اسلامی و شهرداری شهر جهت اطلاع  همشهریان گرامی ارائه می گردد:

 

 

1-جایگاه شهر سماله در شهرستان

الف- یکی از اصلی ترین مسائل موجود برای شورای اسلامی هر شهری انتخاب شهرداری توانمند و آگاه به مسائل اجرایی و شهرسازی می باشد که با درایت اعضای محترم جناب آقای مهندس بابایی با سابقه ی حضور چندین ساله در استانداری و شهرداری به این سمت انتخاب گردیدند که خوشبختانه ایشان هم با استفاده از تخصص و اشرافی که در استان و شهرداشته موجبات خدمات ارزنده ای در طول حضور چند ماهه ی خود گردیدند.

 

 

ب‌-حضور فعال در عرصه ی سیاسی منطقه ای و شهرستان با انتخاب نماینده شورای شهر سماله در انتخابات شورای شهرستان گتوند که حضور فعال شهر سماله در تصمیم گیری های شهرستان را موجب گردیده است.

 

 

ت‌-برگزاری جلسات مستمر با نماینده محترم ،امام جمعه ی محترم شهرستان ،فرماندار محترم شهرستان و روسای ادارات شهرستان در خصوص مسائل و مشکلات شهر.

 

 

 

2-مشکل ورزشی یکی از مشکلات چندین ساله شهر سماله می باشد که شورای اسلامی برای برطرف کردن آن اقدامات زیر را انجام دادند:

 

 

الف-برای برطرف کردن کوتاه مدت آن با کمک جناب آقای شهابی که از موسفیدان و خیرین ورزشی شهر می باشد زمینی در اختیار فوتبال دوستان شهر قرار گرفت که نتیجه ی آن حضور جوانان در ان برای بازی و برگزاری ششمین دوره جام شهدای شهر سماله در تعطیلات نوروز بود.

 

 

ب- تجهیز مبلمان شهر و  وسایل ورزشی با تلاش شهردار محترم جهت استفاده جوانان که خوشبختانه جهت پرکردن اوقات فراغت با استقبال آنان قرار گرفته است.

 

 

ج- برنامه بلندمدت آن تهیه ی زمینی به مساحت 2500مترمربع که با بزرگواری برادران بازیاری و وردیپور جهت ساخت سالن چند منظوره به اداره ورزش وجوانان واگذار گردید که انشاالله با پیگیری که انجام داده ایم در سال 93 کار ساخت آن شروع می شود .

 

 

د- دیدار با مدیرکل ورزش وجوانان استان خوزستان و جلب نظر مساعد ایشان جهت برطرف کردن مشکلات ورزشی شهرسماله.

 

 

ه- اهدا زمین به مساحت 500متر به ناحیه بسیج شهرستان گتوند جهت ساخت سالن ورزشی که خوشبختانه اقدامات خوبی در ساخت آن از طرف پیمانکار آن صورت گرفته که از مساعدت های جناب سرهنگ کنگری سپاسگزاری می گردد.

 

 


3-مسائل بهداشتی و درمانی شهر سماله

 

 

الف- برگزاری مجمع خیرین بهداشت جهت سامان دهی درمانگاه شهر با همکاری مردم و جناب دکتر حسین پور ریاست محترم شبکه بهداشت شهرستان گتوند.

 

 

ب- دیدار با دکتر صائمی و دکتر توکل ریاست و معاونت دانشگاه علوم پزشکی شهرستان دزفول جهت شبانه روزی کردن درمانگاه و راه اندازی قسمت دندانپزشکی.

 

 

ج- حضور گروه پزشکان متخصص بسیج سازندگی در شهر سماله که با تلاش های جناب سرهنگ سماله ای صورت گرفت و معاینه و درمان رایگان همشهریان عزیز و سایر مردم بخش و شهرستان گردید.

 

 

د- حضور فعال شورا و شهرداری در هفته ی بهداشت عمومی .

 

 

ه- تحت پوشش قرار دادن بیشتر نقاط شهر به سطل های مکانیزه شهر.

 

 


4- دیدار با مدیرعامل شرکت مخابرات استان و گرفتن نظر مساعد ایشان برایکشیدن فیبر نوری که از نیازهای زیرساختی هزاره سوم می باشد.


5- دیدار با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری و حضور مشاور ارشد ایشان از شهر جهت برطرف کردن مشکلات آب شهر که نظر مساعد آنان را جهت تعویض لوله های آب گرفتیم.


6- در روابط عمومی شورا جهت برقراری ارتباط مناسب با شهروندان عزیز اقدامات زیر صورت گرفت:

 

 

 

 

الف- برای اولین بار دفتر شورای اسلامی در خیابان آزادی جهت ملاقات های مردمی (روزهای شنبه ، دوشنبه وچهارشنبه)و برگزاری جلسات شورای اسلامی راه اندازی گردید.

 

 

ب- راه اندازی سایت اینترنتی شورای اسلامی جهت برقرای مستقیم مردم با اعضای شورا و کسب آخرین اخبار شهر.

 

 

ج- راه اندازی سیستم پیام رسانی جهت اطلاعیه های شورا و شهرداری شهر سماله.

 

 

د- برگزاری جلسه معتمدین و بزرگان شهر با شهردار محترم.

 

 


7- مسائل عمرانی زیر با محوریت شهردار محترم  و رایزنی شورای اسلامی با همشهریان عزیز در سطح شهر صورت گرفت:

 

 

الف- بهسازی ورودی شهر سماله که با همکاری صمیمانه آقایان خدادادی ،مرحوم علی حسین بازیاری  ، آقای وردیپور و دیگر اهالی محترم آن منطقه و نیز تلاش های خستگی ناپذیر جناب مهندس بابایی شهردارمحترم  و کارکنان زحمتکش شهرداری .

 

 

ب- تعریض پل ورودی از سمت سیدان به طول 30متر.

 

 

 ج- سامان دهی آب های سطحی خیابان های فردوسی ، آزادی و قسمتی از خیابان امام به همت  شهردار محترم و همکاری اهالی محترم خیابان آزادی علی الخصوص جناب آقای حمید خدادادی

 

 

چ- بهسازی  و جدول بندی تقریباً بیشتر کوچه های شهر را شامل شدند.

 

 

ح- بهسازی پیاده روی خیابان امام خمینی.

 

 

خ- سنگ فرش کردن جلوی بازارچه و نصب وسایل ورزشی برای تفریح جوانان.

 

 

د- سامان دهی آب های سطحی منازل سمت تاسیسات آب که از نظر بهداشتی هم مشکلاتی را بوجود آورده بود.

 

 

س- بهسازی خیابان 9دی (خیابات عشایر).

 

 

ش- ساماندهی ورودی شهر از سمت روستای بدیل.

 

 

ف- روشنایی تمام معابر شهر .

 

 

ق- شروع به کار ساخت پارک بزرگ شهر .

 

 


8- مسائل فرهنگی ومذهبی:

 

 

الف- دغدغه های فرهنگی که مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری می باشند نیز از جانب شورای اسلامی با جدیت دنبال گردید و با برگزاری مراسمات مذهبی و دعوت مردم جهت شرکت در آن قدمی هرچند کوچک برداشت.

 

 

ب- تهیه ی زمینی به مساحت 640مترمربع با مساعدت شهردار محترم و مالک آن جناب آقای کریمی جهت ساخت کتابخانه شهر.

 

 

ج- پرداخت اجاره بهای کتابخانه ی موجود جهت استمرار آن در شهر برای استفاده جوانان و مردم شریف شهر سماله و روستاهای تابعه.

 

 

د- همکاری با پایگاه های بسیج شهر و هئیت امنای مسجد در برگزاری اعیاد مذهبی و راهپیمایی های ملی.

 

 

ه- همکاری و مساعدت های مالی به مدارس سطح شهر جهت برطرف نمودن مشکلات خود.

 

 

م- همکاری با اداره اوقاف و هیئت امنای حسینه ی حضرت فاطمه(س) که واقفین آن برادران شاهی زاده زمینی به مساحت 2000مترمربع جهت ساخت آن وقف نمودند.

 

 


9- تشکیل کمیسیون بانوان و برگزاری جلسات با آنان جهت تهیه ی تمهیدات لازم جهت استفاده ی آنان .

 

 

10-جلسه با ریاست محترم اداره گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان گتوند و استان جهت حفظ آثار تاریخی و رونق دادن گردشگری در سطح شهر سماله.

 

در پایان شورای اسلامی شهر سماله ضمن سپاسگزاری مجدد از مردم شریف شهر سماله و عذرخواهی بخاطر کمبودها ی موجود امیدواریم که با همکاری و بزرگواری که شما عزیزان در روند توسعه ی شهر داشته موجبات آبادانی آن را بوجود آورده که هیچ پیشرفت و ترقی در جایی میسر نمی گردد مگر آنکه همه ی مردم در ان مشارکت داشته باشند.

 


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
شهر سماله ، به عنوان مرکز بخش عقیلی از توابع شهرستان گتوند در استان خوزستان شناخته می شود ، این شهر تاریخی از دیرباز به سرسبزی و داشتن باغات بسیار شهرت زیادی دارد و از نظر پرورش اسب رتبه‌ي نخست منطقه را به خود اختصاص داده است. شهر سماله از لحاظ جغرافیایی زمین های حاصلخیزی براي كشاورزی دارا می باشد و کشاورزی شغل اكثريت مردم را تشكيل داده است. مشاغل دامداري، صنعتي و فني، بازاري و اداري نيز بيشترين اولويت را بين مردم دارا مي‌باشند. معنی لغت سماله به معنای "سه محله" و یا "سه طایفه" است و قدمت تاریخی آن روی فرهنگ مردم آن تاثیر بسزایی داشته و آن‌ها به خونگرمی و مهمان‌نوازی در میان منطقه معروف هستند. ادامه...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر کلی شما در مورد این سایت ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 92
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 37
  • باردید دیروز : 38
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 37
  • بازدید ماه : 131
  • بازدید سال : 411
  • بازدید کلی : 105,095
  • کدهای اختصاصی